Ångestens stenar

Usch, jag vill inte gå och lägga mig. Har ångest för att åka till skolan igen. Vill verkligen inte! Jag orkar inte med det!
Det låter så lätt när alla säger att det bara är några månader kvar, men det är inte så. Eller jo, självklart är det inte så lång tid kvar, och jag måste kämpa, jag måste stå ut.
Men det är inte lätt.

Jag tycker inte att man, någon, borde behöva känna den här känslan inför att gå till skolan. Ingen! Skolan ska vara något positivt och något man ska kunna se fram emot. Hur har det blivit såhär? Jag är säker på att det inte bara är jag som tycker det är jobbigt, utan det är nog många där ute som just nu ligger med en tung sten över bröstet och ångesten bara väller över dem.

Nä, jag ser inte fram emot morgondagen. Jag vill inte gå och lägga mig, för när jag vaknar så måste jag åka till det ställe jag minst av allt vill komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0