Dagen

Det blev ingen uppdatering under dagen, vi hade som beräknat fullt upp! Äggfrukosten hos mamma och pappa var jättegod - det känns alltid så lyxigt att äta frukost borta! Efter det letade vi påskägg i trädgården. Lite senare fick jag och mina två systrar för oss att vi skulle klä ut oss till påskkärringar och åka upp till farmor & mormor och morfar för att hälsa glad påsk, men även få oss lite extra godis :) Sagt och gjort, vi klädde på oss, hucklen, målade stora röda kinder, fräknar, tog på långa kjolar och förkläden och sen bar det av! Vi framkallade många skratt kan jag lova, och det var väl det som var meningen.

När vi skojat klart så var det bara för mig att tvätta bort kärring-maken och dra vidare till Joels mamma. Där fick vi god påskmat, och efter maten så var det dags för den (för oss) andra äggletningen för dagen! Viktor (1,5 år) tyckte det var jättekul och längtar nog redan till nästa påsk!

När vi varit där några timmar så var det dags för kvällens sista anhalt. Mormor och morfar, där det var mat ännu en gång! Det var som vanligt god mat och trevligt sällskap (där var även mina föräldrar + syskon, min moster och kusin)

Det har varit en bra och trevlig dag, men jag är helt slut, och jag har aldrig ätit så mycket påskmat på en och samma dag förut!

Nu ska jag gå och lägga mig, jag är så trött så att tårarna bara rinner så fort jag blinkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0