Min jul

Efter dagar av förberedelser och dålig uppdatering kan man nog säga att jag nu är tillbaka...
I onsdags eftermiddag (23e) stod jag inte ut med den ömma knölen i halsen längre och därför blev det ännu ett besök på vårdcentralen där det efter halsprov konstaterades att jag har streptokocker. Fick penicillin och där är vi nu, mitt i kuren. En tablett tre gånger dagligen i tio dagar. Vilken underbar start på julen!

På kvällen for jag mest runt mellan bingolottos uppesittarkväll, granen som skulle kläs och köket där skinkan gjordes. Det var inte det lättaste, men det gick! Skinkan blev jättegod och granen ser bra ut!

På julaftons morgon åkte jag till mamma och pappa där det serverades julfrukost tillsammans med familjen - mys!
Vi hade sedan lite paketöppning innan farmor och Birger kom då vi skulle ta resten. Halv tre kom även mormor & morfar och moster Therese!
Det sågs på Kalle (alla utom mig och mamma som tillbringade den tiden i köket) och efter det blev det mat.
Efter maten kom systrarna Holling igång och var på spel-humör! Några partier Rummikub, mycket knas och skratt senare var det mitt och minsta syrrans lag (blondinerna) som vunnit! Yaay, heja oss!

Det var en helt underbar och trevlig dag/kväll och jag är glad för att min familj är just som den är!

Om en och en halv timme ska vi återigen bege oss fast den här gången är det till mormor & morfar där vi ska fira med kusinerna eftersom vi inte gjorde det igår!

Eftersom jag mitt smarto glömde kameran hos mamma och pappa så blir det inga bilder här förrän ikväll när jag kommer hem, men det är väl sånt som händer...
Nej, nu börjar det bli dags att göra sig i ordning innan vi ska åka!

Hoppas att alla har haft och kommer ha en fortsatt fin och mysig jul!
Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Carro

Fin bild på headern :d

2009-12-26 @ 22:27:32
URL: http://chitay.blogg.se/
Postat av: feztis

Tack så mycket, det blev en jättebra bild :)

2009-12-26 @ 23:01:23
URL: http://feztis.blogg.se/
Postat av: Natalies Fotoblogg

sv: ja det är jätteskönt! Fin blogg!

2009-12-27 @ 14:13:11
URL: http://nataliesss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0