Sveriges värsta bilförare

Jag antar att det är fler än jag som har sett programmet. 
     Alltså, jag kan inte förstå hur människorna som är med i det programmet överhuvudtaget fått körkort! Här går jag (som inte har tagit tjuren vid hornen och fått mitt kort än...) och oroar mig för att jag inte ska klara mig. Att jag kommer behöva ta minst tjugo lektioner, skriva tre gånger och köra upp mer än en gång! 
    När man ser dom där människorna, och vet att dom faktiskt vistas ute i trafiken blir jag både rädd, men samtidigt så infinner det sig ett litet, litet lugn. Varför oroar jag mig egentligen? Har dom där personerna (läs rötäggen) klarat det, så varför skulle inte jag göra det? 

Men. Frågan är, varför (många av dom) som kuggar faktiskt är bättre på att köra bil än personerna i programmet? Ibland känns det som att "uppkörnings-folket" inte vill att man ska klara sig. Dom tjänar ju faktiskt pengar på att vi kuggar oss! En sak som jag också har tänkt på, hur kommer det sig att dessa människor (i tv-serien) fick sitt körkort? Hur kan någon ha godkänt deras sätt att köra och bete sig i trafiken? Jag menar, det måste ju vara något slags standard-tänk för dom som avgör vilka som får sitt körkort eller inte... Eller, det kanske inte funkar så? Om det är någon som vet, tell me! Jag vill gärna veta hur det funkar. För, när man har tittat på Sveriges värsta bilförare, så är det bara en tanke som kommer upp i mitt huvud. Det verkar inte som att någonting i det systemet funkar.


Jag hoppas innerligt att dom som gav dessa människor körkort skäms. Och anstränger sig mer nästa gång de är på en uppkörning. 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha. Jag har också sett det programmet. Hur kul som helst. Tog själv körkort förra veckan. Känns som att jag är världsbäst på att köra jämfört med dem.

2009-02-07 @ 17:32:03
URL: http://msjoan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0