20 Januari

Idag har jag varit ledig, eftersom det var omprovsdag i skolan. Sanna och jag tog en promenad i snöslasket och blev genomblöta! Det rann från håret och vi såg, ja, inte så jättefräscha ut skulle jag tro! Men duktiga var vi iaf, som kämpade oss ut i det där vädret. Efter det kollade vi på Sex and the City - the movie, den var bra, en riktig må-bra-film kändes det som!
Nu sitter jag här, joel har inte kommit hem än, utan har har varit på gymmet.


I natt hade jag en hemsk dröm. Den var väl inte hemsk i sig, men för mig som var i den och kände alla känslor så var den olidlig.
Det var nämligen så att farmor hade bestämt sig för att gifta sig.
Jag blev helt förkrossad, jag skrek och grät och bestämde mig för att aldrig mer prata med henne.
Hur kunde hon göra så? Hur kunde hon svika farfar på det sättet? Hur kunde hon försöka ersätta min älskade farfar? Och dessutom göra det utan att tänka på oss, vad vi kände! Bara tro att vi skulle "byta" farfar bara sådär. Ta in en ny som om inget hade hänt.
Jag minns att jag sprang runt och skrek på baksidan av hennes hus, hur hon försökte få tag i mig och lugna mig och hur jag slet mig loss ur hennes grepp.
Det som gjorde mest ont var pappas reaktion. Han blev så ledsen.
    Jag kommer aldrig glömma den känslan, den vrede jag kände just då. Hopplösheten bara sköljde över mig och jag kunde inte göra någonting för att förhindra att det skulle ske.

Ja, den här natten var den värsta i mitt liv. Näst efter den då farfar dog. Jag kommer aldrig glömma den här natten heller. Aldrig.

gukgi

Kommentarer
Postat av: Matilda

Usch vad läskig :S inte kul att drömma sånna drömmar.. har typ drömt nå liknande nångång.. =/

2009-01-20 @ 21:43:56
URL: http://tildagson.blogg.se/
Postat av: Makrill

Ha en fortsatt bra dag! :)

2009-01-21 @ 13:07:23
URL: http://makrills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0