Gårdagens bravader

Min måndag startade runt 6.30 då jag vaknade och kräktes. Vet inte riktigt vad det var, men jag vaknade av att jag mådde illa och följderna vet ni ju... När magen var tömd så gick jag och la mig igen och sov nästan hela dagen, så något var det som inte stod rätt till.
Typiskt att det skulle bli just den dagen, då jag och syster hade en inplanderad resa med farmor & hennes pojkvän in till stan för att fixa våra ringar vi fått ärva av farmor och som inte stämde helt i storlek. Så blev det inte, utan de fick åka utan mig, vilket nog var tur för jag hade aldrig orkat flänga runt i stan så som jag mådde...
Det gick inte att göra något åt min ring tyvärr. De som jobbade i affären hade tydligen sagt att det inte skulle vara värt pengarna att göra iordning den. Problemet med den är att den är så tunn att man kan skära sig på den när man har den på sig, och på grund av det så vågar jag inte använda den ifall den skulle gå sönder... Det är lite svårt att förklara, men jag kan försöka fixa en bild där man kan se vad jag menar istället!

Framåt eftermiddagen började jag piggna till och kände hur rastlösheten började infinna sig. När Joel kom hem så bestämde vi oss för att åka och hälsa på hans mamma & syskon. Det visade sig att de skulle åka ut en sväng med båten och tyckte att vi kunde följa med, så det gjorde vi!
Allt var frid och fröjd och vi hade nästan kommit fram till det ställe vi hade tänkt åka till, då slutar båtens motor att fungera... Great!
Det hela slutade med att vi fick paddla in (den relativt stora) båten till land med ett par vattenskidor då det inte fanns några åror eller liknande att använda. Joels lillasyster (16 år) fick hoppa i vattnet och försöka simmandes dra in båten till land, vilket gick bra till en början, men som ni kan tänka er så blir det otroligt jobbigt att dra en stor motorbåt med ruff och allt, plus 6 personer in till land, så till slut fick hon komma upp i båten igen och paddlandet tog vid istället.
Jaa, vad ska man säga? Det var en händelserik dag/kväll som vi sent kommer glömma! Men som jag konstaterade då vi äntligen kommit i land var att, vi hade ju i alla fall tur med vädret :)

Kommentarer
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

samam här..det är så jävla varmt..åh vi har en etta med alla fönster på samma sida..kök toa och rum..så inge korsdrag här inte"

2009-06-30 @ 16:23:44
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, men kul vare ;D

"här sitter vi och har det bra, här sitter vi å dricker" XD (va bara tvungen ;P)

2009-06-30 @ 23:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0