Skolavslutningsfirande med tårta och regn!

Oj vilken dag! Det började med att jag gick upp 7.25 och åt frukost. Efter det, alltså runt åtta så gick jag ut och hämtade Raffe för en tidig morgon-promenad. Det var skönt, inte för varmt men det blev lite kyligt när det blåste! Vi gick en ganska lång sväng innan jag gick hem med honom igen. Han är så mysig, lilla Raffe-mannen!

När jag kom hem (runt nio) så hoppade jag in i duschen och gjorde mig i ordning för att åka med 9.49-bussen till våla för att gå på Matildas, Joels lillasysters, skolavslutning. Hon slutade nämligen nian. Grattis till henne!
Usch, det var ju inte länge sen det var jag som gjorde det! Tiden går verkligen fort...

När vi kom hem till svärmor bjöds det på supergod pastasallad och till det, hembakat bröd! Mums! Efter det fick vi gräddtårta med stora jordgubbar på - Mums igen!

När vi hade fikat klart och pratat en lång stund så bestämde vi att vi skulle gå och titta på hästarna. (Svärmors grannar har hästar, och en av dem ska föla när som helst). Jag tog med mig Viktor (1.5 år) och gick dit. Han tyckte det var jättespännande och sa "Ooojsh, ooosjch" och "totto iiiihhi, iihhiii" hela tiden! Tyvärr började det (såklart) regna när vi hade klätt på oss, men vi gick ut ändå. Var där och tittade en stund och när det började ösa ner bar jag Viktor tillbaka och så gick vi in i värmen igen. På vägen tillbaka plockade vi lite blommor till "Mammmmaa" också, och Viktor var såå nöjd när han lämnade över "buketten" (som bestod av två stjälkar med midsommarblomster) till sin mamma.

Nu väntar vi på att Joel ska komma hit efter att han kommit hem från jobbet. Han ska också få smaka på den underbara salladen!

af

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0