All about the things that go wrong

Idag är det en pluggdag. Trots huvudet så måste jag ju försöka bli klar någon gång. Drömde i natt att jag inte fick fortsätta. Fortsätta med mina förlängda studier.
Och visst, jag hade gärna sluppit dem, jag hatar det här och önskar inget hellre.
Men jag vill ha ett bra slutbetyg.

Det känns förnedrande, och det har tagit hårt på mig, att hela tiden känna och veta att man inte klarade av det som man borde gjort. Som alla andra gjort. Det som man ska ha gjort!
Ingen
, som inte varit med om det själv, vet hur tungt det är att återvända till skolan efter man har tagit studenten. Efter avslutet som borde betyda att man aldrig, aldrig mer ska behöva komma tillbaka.

Nu blev det inte så, och jag kan tala om att det inte går en enda dag utan att jag tänker på hur värdelös jag känner mig. Värdelös för att jag inte klarade av att bli färdig i tid. Värdelös för att jag inte kämpade mer.



Kommentarer
Postat av: a

God dag :)

2009-11-05 @ 12:00:13
URL: http://uppsalabloggen.se
Postat av: Mamma Tove

Försök att tänka framåt - du är snart klar och kan äntligen gå vidare med ditt liv. Förstår att du känner det som om du står och stampar och inte kommer någonstans, men du har växt i ditt inre under den här tiden - du kanske inte ser det själv just nu men du kommer att kunna se tillbaka på den här tiden och förstå vad jag menar. Älskar dig och är stolt över att du kämpar!

Kram :love:

2009-11-05 @ 19:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0