Operationen

Älskling
Nu är det gjort. Mina tjejer är kastrerade! De blev även id-märkta i örat och Electra blev vaccinerad (Pingla är redan det för ungefär ett halvår till, så det behövdes inte på henne). Det har varit en omtumlande dag och jag är helt slut. Nu har de precis fått mat (för första gången på nästan ett dygn) och det behövdes nog.
Det har vinglats mycket här sen vi kom hem runt halv ett och det var inte lätt att se på. Så här ynkliga och olyckliga har de aldrig sett ut förut. Men jag tänker att det är för deras bästa. Det kommer ju bli bra när det läker och jag hoppas att de inser det också, på något vis...
De börjar faktiskt piggna på sig lite nu, allra helst Pingla som de opererade först. Hon var vaken redan när jag kom och hämtade dem, medan Electra fortfarande "sov" pga den lugnande och smärtstillande medicinen.
Nu kan jag bara hoppas på att Electra låter bli stygnen och inte drar (biter) i dem med sina tänder. Hon har gjort det några gånger och är lite orolig för att de kan gå upp... I värsta fall får vi ta på henne plast-kragen vi fick med. Jag hoppas att både vi och hon slipper det. Hon gillar den verkligen inte!

Nu ska jag kika på Sveriges värsta bilförare.

Kommentarer
Postat av: Mamma Tove

Skönt att de mår lite bättre! Jag tyckte det var mysigt att ha dem båda i knät samtidigt idag - det brukar jag inte tycka och det var en ovanlig händelse. Men snart blir de sig själva igen och det är också skönt! Kram och god natt!

2009-03-12 @ 21:02:29
Postat av: Claudia

Hej, börja gärna följa min blogg på bloglovin! :) kram!

2009-03-12 @ 22:29:33
URL: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: angelica

skönt att det är gjort nu då !

2009-03-13 @ 11:13:45
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: Tess

Vilken trevlig blogg du har :)

2009-03-13 @ 13:28:48
URL: http://terezita.blogg.se/
Postat av: jenny

Hej! fin blogg! Hoppas att du får en underbar fredag! Kram Jenny

2009-03-13 @ 13:28:54
URL: http://www.jennybloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0