Hemresan

Har precis kommit hem. Ska snart åka iväg till Joels mamma och syskon, det ska bli trevligt! Var länge sen jag var där nu... Men, först måste jag bara berätta om hemresan!
Jag gick på bussen som vanligt, och fick sätta mig ganska långt fram, för det var mycket folk. Sen kliver det på massa folk, och lite senare en tjej som ska stämpla sitt kort i automaten. När hon stoppar in det så tjuter det sådär som det gör när det är något fel, eller om man satt kortet åt fel håll eller något liknande och hon förstod inte varför. I vanliga fall så brukar våra (vanliga) busschufförer tala om vad man ska göra, tex "försök igen" eller "får jag titta på kortet" men det gjorde inte den här. Hon stod där och visste inte vad hon skulle göra, och när det hade gått kanske, ja, en ganska lång stund så tittar han på henne och säger "Hade du tänkt stå här länge eller?" Alltså, störigt, inte vänligt som en normal människa borde ha gjort. Nä, han hånade henne rakt i ansiktet för att hon stod och väntade på att få hjälp! Jag höll på att gå fram och skälla på honom. Sådär beter man sig inte mot någon! Speciellt inte om personen i fråga inte har varit otrevlig eller på något sätt gjort något dumt. Det tycker inte jag iaf... Usch! Jag fattar inte vad folk får ut av att vara störiga, elaka, och allmänt dumma mot andra människor! Klarar man inte av att vara social och trevlig så ska man inte ha ett socialt jobb heller!
Visst, jag förstår väl att alla kan ha dåliga dagar, det har jag med när jag jobbar - men inte betyder det att jag får vara otrevlig mot mina kunder för det!
Ytterst irriterande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0