Tisdag

Har precis haft Mdk B. Rollspel och diskussion med hela klassen - vilket aldrig funkar! Jag fattar inte att våra lärare aldrig kan lära sig att sånt inte går att göra med våran klass. Det blir alltid tjafs och bråk. Även om man är tilldelad en åsikt, så blir det ändå som om det var personligt, och sen är det dålig stämning hela dagen. Det är som om vi gick på sexårs eller något, men hey, vem kan tro att vi faktiskt går sista året på gymnasiet när man hör oss? Just det, - ingen! Det är nästan pinsamt.

Har GK nu. Måste leta praktikplats. Men jag vill inte! Det är bara massa tjat om att "det är så bra för er att komma ut och se arbetslivet" och "ni måste ut, så är det bara"... Är så less på allt vad skola och praktik heter! Ska kolla på jobbet om jag kan få vara där, och tjäna lite pengar istället. - Jag vet att man inte får det, men jag tänker göra så ändå... Får väl designa en hemsida eller nya visitkort åt dom, så har jag gjort något som har med inriktningen att göra. Vi får se hur det går.

Idag fyller Viktor 1 år! Lilla killen! Av oss ska han få kläder, ett jättesött gosedjurs-lejon och en bil som när man trycker ner en grej åker den iväg. Jag hoppas att han blir glad. Eller, när man blir ett så kanske det är papperet som är roligast, men ändå :) Tiden går så fort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0