Läkarbesöket

Jag har tänkt på en sak... Hur kommer det sig att jag "räknas som barn idag" varje gång jag besöker den där nedrans vårdcentralen? Jag börjar fundera på om det är något fel i deras databas som gör att de får upp fel personuppgifter när de knappar in mig eller något liknande...
Inte alls för att det gör mig något att jag går in gratis till läkaren, nej inte alls! Jag bara funderar över varför det plötsligt har blivit så när jag alltid fått betala som vanligt förut?

Jaja, i vilket fall så fick jag komma in och bli utfrågad och undersökt. Hon klämde på magen så jag trodde att jag skulle svimma. Så ont gjorde det.
Och tydligen så är det rutin att undersöka (OBS! Känsliga läsare varnas för att klicka på länken) fler ställen än bara magen när man söker för magsmärtor.
- Ehm, tack, men nej tack!

Dock var det inte frågan om några valmöjligheter den här gången...
Suck it up and smile,
biatch

Fortsatte vidare till provtagningen där jag, givmild som jag är, gav bort tre rör blod till bättre behövande. Eller ja, rättare sagt till någon maskin som förmodligen ska skaka runt dessa rör i oändlighet och sen får någon stackare analysera det som är kvar.
Förhoppningsvis kommer den personen fram till vad det är för fel på mig, och har jag riktigt riktigt tur får jag tillslut veta det också!

Fram till dess får jag snällt äta min medicin för magkatarr som jag blivit ordinerad i fyra veckor så länge.



Kommentarer
Postat av: TESCHO - Webbdesign och mycket mer

Svar: Mörkrädd var det rätta orden! Människor är en aning galna ibland.

2009-12-16 @ 20:35:30
URL: http://tescho.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0