En speciell dag

Vet ni vad det är för dag idag?

Jo, det är faktiskt de vänsterhäntas dag! Alltså min dag, tillsammans med många andra.
Är du också vänsterhänt? Grattis, då är det din dag idag!

Jag har stött på många som tycker att det är konstigt med människor som är vänsterhänta, som tror att man har något fel i hjärnan, eller att man inte är lika smart som alla andra för att man skriver och gör saker med vänster hand. Många tycker också att det ser konstigt ut när jag skriver och jag har ofta varit med om att någon plötsligt utbrister "Men du skriver ju med fel hand! Är inte det svårt?"

För mig är det självklart att man kan skriva med både höger och vänster, eftersom jag har fått höra att jag skriver med "fel" hand sedan jag var sex år ungefär, alltså i samband med att jag började skolan. Det var absolut inget jag mådde dåligt över, att inte vara som de andra, nej det var nästan lite smålyxigt. Jag fick till exempel ha min egen sax i fred eftersom ingen annan kunde klippa med den, medan de andra barnen slogs för att få tag i en.


Är vi vänsterhänta mer framgångsrika än högerhänta?
Avgör själv och läs den här artikeln!


Här är några kända personer som också är / var vänsterhänta!
Jimi Hendrix
Nicole Kidman
Greta Garbo
Celine Dion
Albert Einstein - det säger väl inte lite?
Julia Roberts
Jim Carrey

Jag är stolt vänsterhänt, och det tycker jag alla ska vara!



Kommentarer
Postat av: THERÉSE

å vad kul, det hade jag ingen aning om^^

2009-08-13 @ 23:13:44
URL: http://tettelush.blogg.se/
Postat av: www.lolasmusic.blogg.se

NY het R&B, HIPHOP/RAP, HOUSE, PARTY-LÅTAR på min MUSIK-BLOGG ! Går både att LYSSNA på låtarna och LADDE NED dom . Du kommer inte att ångra dig ;]

2009-08-14 @ 00:43:57
URL: http://lolasmusic.blogg.se/
Postat av: Matilda

GRattis ;D jag är också vänsterhänt! :D

2009-08-14 @ 12:05:41
URL: http://tildagson.blogg.se/
Postat av: My

Jag är också stolt vänsterhänt. Tycker att det är härligt att det finns en dag för oss. Får alltid höra att jag är felhänt, men jag tycker det är häftigt att man inte är som alla andra:)

2009-08-16 @ 13:04:48
URL: http://mysamuelsen.blogg.se/
Postat av: My

Det gör vi absolut. Och vi är faktiskt lite diskriminerade i samhället. Jag sökte jobb i Norge förra året, men fick inget jobb eftersom jag var vänsterhänt. Det är inte direkt så att jag är helt handikappad i min högerhand, men de trodde väl tydligen de. Skumt!

2009-08-16 @ 13:17:11
URL: http://mysamuelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0