Seg och ångestfylld dag

Nu sitter jag hemma hos mamma och pappa med syrrans dator. Joel är ute och försöker fixa våran bil som havererade igår när vi var i stan. Fick bogsera hem den 4 mil! Det var riktigt tur att vi åkte två bilar, annars vet jag inte hur vi hade gjort... Ja, i vilket fall så sitter vi nu här utan bil för tillfället. Jag vet inte hur det går för dem där ute, men Joel trodde inte att det han skulle byta passar (pappa hade just den delen låg) eftersom den kanske är för gammal. Jag hoppas det löser sig snart, det blir ju jobbigt när man inte har någon bil!

Har inte gjort så mycket annat vettigt idag. Tiden har segat sig fram och jag är trött fast jag inte gick upp förrän runt tio.


Jag blir så ledsen när jag ser sånt HÄR. Jag vill verkligen ta en av dem, och det skulle väl gå. Åtminstone ett tag. Men eftersom jag inte är säker så vågar jag inte. Det vore ju hemskt att behöva lämna den ifrån sig efter ett par månader för att det visar sig att man inte har råd... Och jag vill inte att det ska hända.
Men samtidigt gnager det inom mig. Jag vill ju så gärna ha en hund, och nu står deras liv på spel - Utan att jag kan göra något åt det! Visst skulle jag kunna offra mig, äta nudlar i en månad och inte använda mina shopping-inpulser för att få hem ett litet liv, en stackars valp som kommer bli avlivad om några dagar för att ingen är villig att ta hand om den.
Jag vill ju!
Jag vill så gärna! Visst skulle jag kunna chansa, men.... Jag vet att om det inte skulle funka och jag måste skiljas från den skulle mitt hjärta spricka, och jag vet inte om jag vill utsätta varken mig själv eller de i min närhet för det.
       Jag vet inte vad jag ska göra!

Kommentarer
Postat av: Jonas [Tips & Trix]

Svar: Det är inte så konstigt att den hamnar där, eftersom det är precis där du lagt den ;)



Om du läser min guide igen så står det att du ska lägga footer-koden efter där <div id="content"> avslutas med sin </div>-tagg. För din del ska koden alltså ligga instucken så här:



</div>

<div id="footer"></div>

<div id="side">



Hoppas du förstår vad jag menar, och lyckas ordna så att det ser bra ut :)

2009-02-28 @ 18:21:51
URL: http://jonaspeterson.blogg.se/
Postat av: Jonas [Tips & Trix]

Svar: Bra tänkt, min guide var antagligen mer inriktade för bloggar med menyn på höger sida, eller kodning som gör att den inte hamnar fel ;)



Anledningen till att den nu inte går att justera är att du råkat lägga den utanför din div#wrapper, alltså den ram som håller allt innehåll tillsammans.. Så prova att flytta koden ovanför en </div> i taget, så löser det sig nog..

2009-03-01 @ 00:31:00
URL: http://jonaspeterson.blogg.se/
Postat av: Jonas [Tips & Trix]

Svar: Oj, dålig förklaring!



Du ska självklart flytta din <div id="footer"></div> upp ett steg i kodmallen..



Förlåt för att jag var otydlig, men nu ska du nog lyckas med ditt sista försök för dagen ;)

2009-03-01 @ 00:44:13
URL: http://jonaspeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0