Blocket

Sitter och tittar på hundannonser på blocket.se. Det finns så många sötnosar som ska säljas! Det som bekymrar mig är att så många valpar kommer tillbaka till uppfödaren pga oseriösa köpare, eller för att det har uppstått allergi inom familjen. Jag tycker att man som intresserad blivande köpare har som uppgift att kolla upp eventuell allergi innan man bestämmer sig, och absolut innan man köper hunden!
Alla oseriösa köpare som finns, varför göra sig besväret? Tänker man inte ta hand om sin hund och bara lämna tillbaka den, då kan man lika gärna låta bli att höra av sig! Inte bara för uppfödarens bästa, utan också för valpen/hundens bästa. Vem vill utsätta den stackars söta valpen för den förvirrande process som det faktiskt innebär att flytta från mamma och syskon, till en helt ny familj med konstiga lukter och ljud, bara för att några veckor senare (när man har vant sig vid alla lukter och ljud) skickas tillbaka till uppfödaren?
Jag fattar inte hur man kan göra sånt, med flit! Okej om det verkligen blir problem, det kan ju visa sig att det inte funkar, att hunden faktiskt vantrivs eller att man inte går ihop, då - kan det vara okej att lämna tillbaka. Men man ska väl inte hålla på och dalta så bara för skojs skull?! Usch. Jag blir så arg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0