Smärta och antibiotika

Var till vårdcentralen idag och fick antibiotika utskrivet för min öroninflammation som jag misstänkte att jag hade redan för någon dag sedan... Det känns i alla fall skönt att fått det bekräftat, och inte behöva gå omkring och tro att man har massa åkommor, nä, det känns mycket bättre att veta.
Fast jag har väldigt ont, det värker och bultar och febern blir inte bättre heller. Hostan har blivit värre sedan igår, och det känns inte kul alls... I tio dagar ska jag i alla fall äta medicinen (4 st 800 mg-tabletter dagligen), så får vi se om det blir bättre. Hoppas det går fort! Ska ju egentligen jobba imorgon och på lördag, men imorgon blir det inget. Antagligen inte på lördag heller, men det har jag inte fixat än. Det är inte så lätt att få någon som hoppar in när man själv är där som extrapersonal. Speciellt inte nu när det är semestrar och grejer fortfarande... Hoppas det går att lösa så jag kan vara hemma på lördag med, och vila upp mig.

Det var väl det jag hade att tala om, orkar inte sitta upp längre än tio minuter i taget, så det blir inte mycket tid här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0