Akutmottagningen

Min dag har jag spenderat på Akademiska sjukhuset i Uppsalas akutmottagning.

I går kväll så fick jag ont i vänster axel, ner i armen och ut i fingrarna. Tänkte inte så mycket mer på det utan gick och lade mig. Jag fick dock inte sova så mycket. Det gjorde ont så fort jag rörde mig och jag fick ha armen ligga längs sidan hela natten. Dessutom hade jag en katt som ville ligga på just den armen. Alltså gick halva natten åt till att mota bort henne och resten till att försöka sova trots smärtan.
     Det gick sådär.

När jag vaknade i morse så var handen och handleden svullen och jag hade fortfarande ont. Ringde därför till sjukvårdsrådgivningen där jag fick prata med en jättetrevlig kvinna! Hon tyckte till slut att jag skulle åka in till ackis för att utesluta att det var en blodpropp.  Väl där så fick jag vänta i nästan två timmar innan jag fick komma in och anmäla mig och efter det var det mer väntan.
     Några blodprov, ett svimnings-anfall och lite vatten senare så var jag tillbaka i väntrummet. Då var klockan fem och blodprovens resultat skulle vara klara först två timmar senare.
Som tur var så var det ingen propp, och ingen infektion heller. Enligt läkaren så kunde det vara en muskelansträngning som kunde ta några dagar att läka. Jag får bara hoppas att det stämmer och att det går över efter några dagars alvedon och voltaren-gel kurer.

Ja, nu har jag varit hemma en halvtimme och det är väldigt skönt! Tittar på Design Simon & Thomas och sen blir det CSI!

Kommentarer
Postat av: Mamma Tove

Skönt att du är hemma igen lilla gumman! Jag var orolig för dig hela dagen! Borta bra men hemma bäst! Var rädd om dig! Älskar dig! Puss

2009-03-02 @ 22:16:44
Postat av: Thomas Scott

Inte ha ont i handen inte... men att trösta sig med lite film eller musik brukar vara bra, och att sedan skriva en recenssion på kulturspegeln är enkelt! Krya på dig!



Kom ihåg http://kulturspegeln.se där du kan recensera, debattera och tycka om kultur och livsstil dygnet runt och ha massor av läsare. Delta i debatten!



Du kan dessutom vara med i våra tävlingar och vinna fina priser.



Registrera dig, logga in och skriv dina egna artiklar och allt som rör kultur. Du kan dessutom länka till din egen blogg och få mer/fler besökare.

2009-03-03 @ 08:28:40
URL: http://kulturspegeln.se
Postat av: Malin | bloggdesigner |

åt stackare. akuten är ingen höjdare!

Hoppas du blir bättre!



sv: ja visst var dom snygga :)



Och footer, det kan vara jävligt knepigt. tog ett bra tag innan jag fick dit min. Du kan ha </div> taggar som ligger lite i vägen. Prova att flytta runt på footer delen i kodmallen :)

2009-03-03 @ 12:17:01
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0