En vårdag i mars

Efter ännu ett misslyckat försök till att göra rent i akvarierna så gav jag upp, slängde i en tvätt i maskinen, sorterade in ren tvätt i garderoberna och nu sitter jag här. Nu låter det som att jag har varit jätteduktig, men det finns massor kvar att göra. Jag skulle vilja göra vårfint här! Byta ut gardinerna i vardags/tv-rummet, slänga alla fula (läs döda) blommor som inte klarade sig över vintern och skaffa nya, fräscha, fina vår- och sommaraktiga istället!
Nu när jag tänker på det, så kanske jag kunde plocka ner gardinerna här i tvrummet och låta det vara. Inte ha några alls, alltså... Det tycker iaf jag är snyggt. Våra fönster är så snygga! Gamla, grova, vitmålade fönsterbrädor. Ordentliga liksom.

Nä, nu blir det vår-upp-piffning här! (så mycket jag orkar...)
Blev himla sugen på att göra om! Undrar bara vad mister sambo säger när han kommer hem, vi brukar inte ha riktigt samma smak...

Kommentarer
Postat av: Maalin

svar: Åh ja, bra med en till akvarienörd :) Väntar med spänning på dina bilder :p du kan läsa om mina funderingar i mitt senaste inlägg. Det där med akvariesand :)

2009-03-18 @ 18:54:58
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: Jenni

ojj ursäkta att du måste vänta, har haft så fullt upp nu. Men jag mejlar över allt imorgon!

2009-03-18 @ 19:13:37
URL: http://jefr.blogg.se/
Postat av: Mamma Tove

Man blir riktigt sugen på att piffa till och göra vårfint när solen skiner! Gör som du tycker blir fint - sambon gjorde ju om i sovrummet (frågade han dig då?)Blir man inte nöjd är det bara att ställa tillbaka allt igen - ingen skada skedd. Det har jag gjort många gånger =)Lycka till!

2009-03-19 @ 09:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0