Middagstips!

På begäran lägger jag nu upp receptet på den smarriga kycklinggrytan jag gjorde häromdagen!

Detta behöver du: (till ca 4 personer)

2 kycklingfiléer
1 Bruk kokosmjölk
1 påse frysta wokgrönsaker efter tycke och smak (jag använder ganska mycket, dock inte hela påsen)
1 burk paprikakrydda


Gör såhär:

Skär upp kycklingen i små bitar och bryn dem i lite smör i en panna (jag låter dem ligga ganska länge på medelstark värme för att få dem genomstekta utan att få så mycket färg på utsidan)
Därefter lägger du ner wokgrönsakerna i samma panna som kycklingen, låter dem mjukna så att vätskan (från isen t.ex) försvinner.
När grönsakerna känns genomvärmda häller du i kokosmjölken, salta och peppra. Rör sedan om försiktigt så att grönsakerna inte ska gå sönder helt.
När detta nu stått och dragit en stund så kryddar du med paprikakryddan - självklart efter eget behov! Den ger både en underbar smak åt grytan, men även en härlig orange färg (se bild)

middag

Låt detta stå och sjuda 5-10 minuter, sen är det klart. Serveras till fördel med ris!
Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Linda

Klart jag inte missat det här, Jag skojja ju bara lite med dig.. haha!



Tack så mkt, i morgon blir det kycklinggryta!

2009-11-14 @ 01:26:15
URL: http://lindahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0