Kvällen eskapader!

Ikväll måste våra grannar undrat vad vi sysslade med! Min mamma ringde till oss strax efter nio och undade om vi hade några äpplen, och eftersom vi har så mycket (5 äppelträd) så sa vi att vi skulle gå ut och kika. Sagt och gjort, med Joels mobil som ficklampa gick vi ut i mörkret i jakten på de bästa äpplena. Tog de fina som låg på marken först, och eftersom vi inte såg hur de såg ut gick vi igenom alla på marken ett för ett genom att lysa på det med mobil-ficklampan. Var det fint, ja då la vi det i mammahögen och var det dåligt så slängde vi iväg det i buskarna. När alla äpplen på marken var undersökta så fortsatte vi uppåt mot trädkronorna, vilket inte var det lättaste...
Varför sitter alltid de finaste och bästa äpplena högst upp där man inte når dem?
I alla fall, när vi sprungit omkring i mörkret bland våra träd i ca 15-20 minuter så var vi nöjda med vår "fångst" och åkte vidare med den till mamma.

Jag kan tänka mig att det såg för kul ut för dem som åkte förbi och såg oss, med minimalt ljus, en som hänger i träden och försöker ruska ner några frukter till och en som springer omkring och samlar in de få äpplen som faktiskt ramlade ner... Haha! Men det bjuder vi på! Det var vårat lilla kvälls-äventyr, vi hade riktigt roligt faktiskt. De som hörde oss måste ha haft ännu roligare :)

Jaja, nu ska jag gå och lägga mig! Vi hörs imorgon!
Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Mamma Tove

Tusen tack för alla äpplen! Det var snällt av er att rycka ut så sent och i mörkret! Vilken tur att det också blev en trevlig upplevelse!

2009-09-17 @ 18:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0