Till alla er som inte förstår


Att det faktiskt tar tid och energi när man gör bloggdesigner.
Jag lägger ner minst, och absolut minst 3-4 timmar på en relativt enkel design. Anledningen till detta är att jag vill ha en nöjd kund, men samtidigt vill jag själv känna att jag har gjort något bra. En halvdan design är det nog ingen som vill ha. Eller?
Jag som tar från 150kr och uppåt för en genomtänkt och välgjord design vill nu att alla ni som tycker jag är dyr tar en titt på exemplet nedan.


Här har jag gjort ett utdrag från en webbyrås hemsida för att visa vad ett företag (som gör i stort sett samma jobb som vi bloggdesigner) tar för en snyggt gjord design för till exempel en hemsida, webshop eller liknande.



"Hemsida - några prisexempel

Det är omöjligt att ge dig ett pris innan vi kommit fram till vad du behöver. Några pris-exempel följer dock här:

  • "Vanlig" hemsida
  • Egen unik design.
  • Startsida och 5-7 undersidor.
  • Text och bild på varje sida.
  • Kontaktformulär för kontakt direkt via hemsidan.
  • Med mera...
  • Riktpris: 4.000-9.000 kr (+moms)
  • Uppdateringsbar hemsida (Som ovan med följande tillägg)
  • Du kan lägga till/ta bort/redigera alla sidor.
  • Du kan uppdatera allt dagligen.
  • Du behöver ej kunskaper om hur man bygger en hemsida.
  • Med mera...
  • Riktpris: 7.000-14.000 kr (+moms)
  • Enkel webbshop
  • Egen unik design.
  • Startsida, informationssidor och produktsidor.
  • Fritt antal produkter.
  • Kundvagn och kassa.
  • Möjlighet att uppdatera med nya produkter.
  • Med mera...
  • Riktpris: 8.000-18.000 kr (+moms)
  • Special - Fast pris och timpris (hemsidor, webbshop, trycksaker, övriga tjänster)
  • Fast pris (eller inom ett intervall): Begär offert »»
  • Timpris: 595 kr (+moms)"


OBSERVERA att timpriset för en special-hemsida är 595:-
Jag som då lägger ner 3-12 timmar på en design skulle alltså egentligen ta minst 1785:- per design! Vad tycker ni om det?



Kommentarer
Postat av: Josefine

Tack så jättemycket! Det uppskattas! :)

2009-09-08 @ 12:38:15
URL: http://tillsammansforsverige.blogg.se/
Postat av: Therese [ Tescho ]

Svar: Tack för ditt svar och exempel. Nu har jag fått tummen på det och det är inte direkt rätt att göra som hon gör! Eller, väldigt pinsamt.

2009-09-08 @ 22:53:53
URL: http://tescho.se
Postat av: emma

tack för tipset :)

2009-09-08 @ 22:57:47
URL: http://delicious89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0